Tipy a rady

Devítistupňová revoluce: Převodovky ZF9HP48 a 948TE

Devítistupňová revoluce: Převodovky ZF9HP48 a 948TE

Devítistupňové automatické převodovky ZF9HP48 a 948TE představují významný krok vpřed v technologii převodovek, nabízející výjimečnou kombinaci výkonu, efektivity a plynulosti jízdy. Přestože přinášejí určité výzvy v oblasti údržby a oprav, jejich přínos k modernímu automobilovému průmyslu je nezpochybnitelný. Pravidelná a kvalifikovaná údržba je klíčem k udržení jejich výkonu a spolehlivosti, což umožňuje řidičům vychutnat si výhody, které tyto inovativní převodovky nabízejí.

Zobrazit podrobnosti

Tipy a rady pro majitele vozidel s automatickými převodovkami Getrag 6DCT250 a 6DCT450 Powershift

Tipy a rady pro majitele vozidel s automatickými převodovkami Getrag 6DCT250 a 6DCT450 Powershift

Automatické převodovky Getrag 6DCT250 a 6DCT450 Powershift jsou technické klenoty, které ve vozidlech slouží k zajištění plynulé a efektivní přenosu síly od motoru k pohonu kol. Ačkoliv jsou tyto převodovky vysoce sofistikované a navržené s ohledem na dlouhodobou spolehlivost, jako každý technický systém, i ony vyžadují správnou údržbu a pozornost k detailům, aby sloužily bez problémů. Zde jsou některé tipy a rady, jak zacházet s těmito převodovkami, aby jejich životnost byla co nejdelší a provoz co nejspolehlivější.

Zobrazit podrobnosti

Rozšířený průvodce výměnou oleje v automatické převodovce: Dynamický proplach a další klíčové aspekty

Rozšířený průvodce výměnou oleje v automatické převodovce: Dynamický proplach a další klíčové aspekty

Výměna oleje v automatické převodovce je zásadní pro zachování jejího optimálního výkonu a životnosti. Kromě standardní výměny oleje nabízí dynamický proplach, použití kvalitních olejů a speciální filtrace oleje další možnosti, jak maximalizovat efektivitu a spolehlivost převodovky. Zde se podíváme na výhody a potenciální nevýhody těchto postupů.

Zobrazit podrobnosti

Oprava xDrive, VTG a rozdělovacích převodovek: Přehled, výhody, nevýhody a údržba

Oprava xDrive, VTG a rozdělovacích převodovek: Přehled, výhody, nevýhody a údržba

Písmeno X značí propojení všech kol jedním pohonem u automobilky BMW a můžete jej mít v každém modelu, tedy v klasickém modelu. Výjimkami jsou sportovní modely divize M a elektrické BMW i3. Méně lidí ale ví, že není xDrive jako xDrive Nutnost použití diferenciálu záleží na poloměru otáčení vozidla a na vzdálenosti kol od sebe a dále na technické konstrukci nebo technickém omezení konstrukce.

Zobrazit podrobnosti

Proč doporučujeme 30000 interval oleje u některých převodovek DSG?

Proč doporučujeme 30000 interval oleje u některých převodovek DSG?

Vzhledem k technické povaze dotazu je důležité se zaměřit na klíčové aspekty, které jsou spojeny s údržbou a výměnou oleje v automatických převodovkách, zejména u modelů DQ500 a DQ381. Doporučení výměny oleje každých 30 000 km, i když výrobce udává interval 120 000 km, je založeno na praktických zkušenostech a poznatcích z provozu vozidel.

Zobrazit podrobnosti

Obecná péče o rozvodovku VTG - X-drive

Obecná péče o rozvodovku VTG - X-drive

Jak pečovat o rozvodovku ve vozidle a je to nutné? V dnešní době je majitel vozidla prostý “uživatel” a tak je s ním také zacházeno. Vozidlo je bráno jako “spotřební zboží” a tak jsou také nastaveny servisní intervaly. Bohužel se stává velice často, že uživatel má problémy se spotřebním zbožím a v servisu se teprve dozví, že tomu mohl pravidelným servisem zabránit. Pojďme si tedy uvést v bodech, jak se o rozvodovku starat mimo servisní plán.

Zobrazit podrobnosti

Automatická převodovka AWF8G45, 8G45, AMN8, EAT8, 20GM13, 20GM22, 20GT88

Automatická převodovka AWF8G45, 8G45, AMN8, EAT8, 20GM13, 20GM22, 20GT88

Převodovky AWF8G45, 8G45, AMN8, EAT8, 20GM13, 20GM22, 20GT88, jsou velice náročné na opravu. V našem servisu máme již zkušenosti s opravou těchto převodovek. Mechanické poškození dokážeme opravit novými díly. Při nerentabilním poškození držíme skladem základní typy převodovek pro jejich výměnu, za výhodnější cenu oproti autorizovanému servisu.

Zobrazit podrobnosti

Je potřeba měnit olej v automatické převodovce?

Je potřeba měnit olej v automatické převodovce?

V převodovce se používá speciální typ hydraulického oleje, který se označuje jako ATF (Automatic Transmission Fluid). Tento olej je pečlivě vyvinutý tak, aby odolával vysokým teplotám a tlakům a zároveň efektivně mazal součásti převodovky. Ale i přes to může docházet k jeho degradaci.

Zobrazit podrobnosti

Automatická převodovka DSG DQ380 a DQ381 - 0GC

Automatická převodovka DSG DQ380 a DQ381 - 0GC

Automatické převodovky DSG (Direct-Shift Gearbox) jsou vyráběny společností Volkswagen Group. DQ380 je varianta převodovky DSG, která byla poprvé představena v roce 2013. Převodovka DQ381, je vylepšená verze DQ380, která se začala vyrábět v roce 2017.

Zobrazit podrobnosti

Bloková výjimka Svoboda volby 2.0

Bloková výjimka Svoboda volby 2.0

Zakoupením vozidla výdaje pouze začínají. Náklady na údržbu vozu po celou dobu jeho životnosti mohou překročit částku vynaloženou na jeho nákup. Významným nákladem spojených s užíváním vozu je jeho servis. „Bloková výjimka“ umožňuje majitelům automobilů ušetřit značné výdaje, což je důvod, proč je možné zvolit servis nezávislý nebo autorizovaný. Využití nezávislého servisu nevede ke ztrátě záruky, pokud je servis proveden správně.

Zobrazit podrobnosti

Hydrodynamický měnič- historie

Hydrodynamický měnič- historie

Hydrodynamický měnič je vynálezem německého profesora Dr.-Ing. Hermanna Föttingera. Vynález byl patentován 24. června 1905. Prvně byl "Föttingerův transformátor” použit v roce 1909 na remorkéru s...

Zobrazit podrobnosti

Bloková výjimka

Bloková výjimka

 

se mj. týká i možnosti servisu a údržby nových vozidel v záruce v nezávislých autoservisech a jasně definuje, že záruční doba nesmí být vázána na opravy a prohlídky...

Zobrazit podrobnosti

Audi R8 DCT-7 DL800

Audi R8 DCT-7 DL800

Řazení bez přerušení výkonu; vyšší časy převodu; - vynikající jízdní vlastnosti a zrychlení; - snížená spotřeba paliva; - vhodné pro platformu Modular super Sports pro Audi R8 a Lamborghini Gallardo.

Zobrazit podrobnosti

DSG-7 0AM / 0CW - DQ200

7-stupňová převodovka DSG se suchou spojkou, která se nejvíce vyskytuje na vozech VAG od roku 2007 do současnosti. S výkonem motoru od 1,0 do 1,9 litru. (Max. Točivý moment 250 Nm)

Zobrazit podrobnosti

DSG-6 02E / 0D9 - DQ250

Šestistupňová převodovka DSG s mokrou spojkou, která se nejvíce vyskytuje na vozech VAG od roku 2003 až do současnosti. Většinou se používá na vozech s motorem 2,0 litru nebo 3,2 V6.

Zobrazit podrobnosti

Typy převodovek DSG VAG


DQ200: 7-stupňová převodovka DSG se suchou spojkou, která se nejvíce vyskytuje na vozech VAG od roku 2007 do současnosti. S výkonem motoru od 1,0 do 1,9 litru. (Max. Točivý moment 250...

Zobrazit podrobnosti

Výměny oleje v DSG převodovkách koncernu VW

Výměny oleje v DSG převodovkách koncernu VW

DSG převodovka je v principu mechanická převodovka, kde spojku a řazení rychlostních stupňů nahrazuje mechatronika. Řazení je rychlé a plynulé, přičemž trvá zhruba 4 setiny sekundy. Spolehlivost převodovek DSG je ale za předpokladu, že se dodržují výměny olejů a provádějí se pravidelné kontroly dle “předpisů” výrobce.

Zobrazit podrobnosti

Závada převodovky DSG

Závada převodovky DSG

JAK DSG FUNGUJE? 
Základem převodovky DSG (Direct Shift Gear, německy Direktschaltgetriebe) je tříhřídelová šestistupňová převodovka. Uvnitř DSG je dvojice paralelně uspořádaných převodovek...

Zobrazit podrobnosti