Tipy a rady

Obecná péče o rozvodovku VTG - X-drive
Jak pečovat o rozvodovku ve vozidle a je to nutné? V dnešní době je majitel vozidla prostý “uživatel” a tak je s ním také zacházeno. Vozidlo je bráno jako “spotřební zboží” a tak jsou také nastaveny servisní intervaly. Bohužel se stává velice často, že uživatel má problémy se spotřebním zbožím a v servisu se teprve dozví, že tomu mohl pravidelným servisem zabránit. Pojďme si tedy uvést v bodech, jak se o rozvodovku starat mimo servisní plán.

Automatická převodovka AWF8G45, 8G45, AMN8, EAT8, 20GM13, 20GM22, 20GT88
Převodovky AWF8G45, 8G45, AMN8, EAT8, 20GM13, 20GM22, 20GT88, jsou velice náročné na opravu. V našem servisu máme již zkušenosti s opravou těchto převodovek. Mechanické poškození dokážeme opravit novými díly. Při nerentabilním poškození držíme skladem základní typy převodovek pro jejich výměnu, za výhodnější cenu oproti autorizovanému servisu.

Převodovka DQ500 (7° DSG) s dvouspojkou v olejové lázni (servisní označení ODL)
7-stupňová převodovka DSG s mokrou spojkou, která se většinou nachází na vozidlech Transporter 2009-2013, ale také v Audi RS3.

Je potřeba měnit olej v automatické převodovce?
V převodovce se používá speciální typ hydraulického oleje, který se označuje jako ATF (Automatic Transmission Fluid). Tento olej je pečlivě vyvinutý tak, aby odolával vysokým teplotám a tlakům a zároveň efektivně mazal součásti převodovky. Ale i přes to může docházet k jeho degradaci.

Automatická převodovka DSG DQ380 a DQ381 - 0GC
Automatické převodovky DSG (Direct-Shift Gearbox) jsou vyráběny společností Volkswagen Group. DQ380 je varianta převodovky DSG, která byla poprvé představena v roce 2013. Převodovka DQ381, je vylepšená verze DQ380, která se začala vyrábět v roce 2017.

Bloková výjimka Svoboda volby 2.0
Zakoupením vozidla výdaje pouze začínají. Náklady na údržbu vozu po celou dobu jeho životnosti mohou překročit částku vynaloženou na jeho nákup. Významným nákladem spojených s užíváním vozu je jeho servis. „Bloková výjimka“ umožňuje majitelům automobilů ušetřit značné výdaje, což je důvod, proč je možné zvolit servis nezávislý nebo autorizovaný. Využití nezávislého servisu nevede ke ztrátě záruky, pokud je servis proveden správně.

Hydrodynamický měnič- historie
Hydrodynamický měnič je vynálezem německého profesora Dr.-Ing. Hermanna Föttingera. Vynález byl patentován 24. června 1905. Prvně byl "Föttingerův transformátor” použit v roce 1909 na remorkéru s...

Bloková výjimka
se mj. týká i možnosti servisu a údržby nových vozidel v záruce v nezávislých autoservisech a jasně definuje, že záruční doba nesmí být vázána na opravy a prohlídky...

Oprava mezinápravových diferenciálů VTG,BMW X-drive
Písmeno X značí propojení všech kol jedním pohonem u automobilky BMW a můžete jej mít v každém modelu, tedy v klasickém modelu. Výjimkami jsou sportovní modely divize M a elektrické BMW i3. Méně lidí ale ví, že není xDrive jako xDrive Nutnost použití diferenciálu záleží na poloměru otáčení vozidla a na vzdálenosti kol od sebe a dále na technické konstrukci nebo technickém omezení konstrukce.
DCT-7 DL800
Řazení bez přerušení výkonu; vyšší časy převodu; - vynikající jízdní vlastnosti a zrychlení; - snížená spotřeba paliva; - vhodné pro platformu Modular super Sports pro Audi R8 a Lamborghini Gallardo.
DSG-7 0CK / 0CL - DL382
7stupňová převodovka DSG s mokrou spojkou. Používá se u Audi A4 / A5 / A6. Výroba začala v roce 2015. Tato převodovka je verze s pohonem dvou kol svého předchůdce DL501. Verze s pohonem 4 kol se nazývá DL382-7Q.
DSG-7 0B5 - DL501
7stupňová převodovka DSG s mokrou spojkou. (Audi S-tronic)
DSG-7 0AM / 0CW - DQ200
7-stupňová převodovka DSG se suchou spojkou, která se nejvíce vyskytuje na vozech VAG od roku 2007 do současnosti. S výkonem motoru od 1,0 do 1,9 litru. (Max. Točivý moment 250 Nm)
DSG-6 02E / 0D9 - DQ250
Šestistupňová převodovka DSG s mokrou spojkou, která se nejvíce vyskytuje na vozech VAG od roku 2003 až do současnosti. Většinou se používá na vozech s motorem 2,0 litru nebo 3,2 V6.
Typy převodovek DSG VAG
DQ200: 7-stupňová převodovka DSG se suchou spojkou, která se nejvíce vyskytuje na vozech VAG od roku 2007 do současnosti. S výkonem motoru od 1,0 do 1,9 litru. (Max. Točivý moment 250...

KOLIK BUDE STÁT OPRAVA AUTOMATICKÉ PŘEVODOVKY?
Stále často se setkáváme s telefonáty např: Dobrý den, mám BMW XXX a nejde mi zařadit, kolik to bude stát? Alespoň orientačně? Ano! Orientačně si můžu vymyslet cenu jakou chci, ale chci si vůbec takovou cenu vymýšlet?

Musím se učit jezdit s automatickou převodovkou?
Téměř vždy je nutné si jízdu s automatem nejprve osvojit, aby dosahovala zdárný komfort a řidič měl dobrý pocit s její funkčnosti. Nešetrnou a nesprávnou jízdou automatická převodovka trpí a je více náchylná na poruchy a nadměrné

Výměny oleje v DSG převodovkách koncernu VW
DSG převodovka je v principu mechanická převodovka, kde spojku a řazení rychlostních stupňů nahrazuje mechatronika. Řazení je rychlé a plynulé, přičemž trvá zhruba 4 setiny sekundy. Spolehlivost převodovek DSG je ale za předpokladu, že se dodržují výměny olejů a provádějí se pravidelné kontroly dle “předpisů” výrobce.

Výměna oleje v automatické převodovce s proplachem?
Před několika lety se olej v automatických převodovkách měnil jen zřídka. Výrobci to nepředepisovali a automatické převodovky měly podle prodejců “doživotní náplň”. Je prokazatelné, že olej časem ztratí některé vlastnosti a znehodnotí se. Převodovky

Závada převodovky DSG
JAK DSG FUNGUJE?
Základem převodovky DSG (Direct Shift Gear, německy Direktschaltgetriebe) je tříhřídelová šestistupňová převodovka. Uvnitř DSG je dvojice paralelně uspořádaných převodovek...

Nano ochrana posilovačů řízení
Pouze průplachem celého systému serva, zaručujeme 100% účinek!