KOLIK BUDE STÁT OPRAVA AUTOMATICKÉ PŘEVODOVKY?

Stále často se setkáváme s telefonáty např.: Dobrý den, mám BMW XXX a nejde mi zařadit, kolik mě bude stát oprava? Alespoň orientačně?.
Ano! Orientačně si můžu vymyslet cenu jakou chci, ale chci si vůbec takovou cenu vymýšlet? 
Není žádný způsob, jak takto cenu určit … tedy prozatím, než se problém důkladně rozebere s kvalifikovaným technikem. Po provedení kontrolních testů vám může technik říci, zda máte problém v převodovce, nebo zda je problém se systémy vozidla, které ovládají převodovku.

Ale ani pak vám nemůžeme sdělit přesnou cenu, tedy zatím ne úplně. Pokud je problém v počítačovém systému, technik bude muset provést další diagnostiku, aby zjistil konkrétní příčinu problému. To může trvat půl hodiny, nebo i několik hodin, v závislosti na rozsahu a typu závady. Jakmile zjistíme konkrétní problém, budeme vám schopni poskytnout „poměrně“ přesný odhad nákladů na opravu vašeho vozu.

Pokud se problém vyskytne uvnitř převodovky, budeme schopni poskytnout pouze orientační cenu, na základě typu poškozené převodovky. Přesný rozpočet, můžeme stanovit až po případné revizi automatické převodovky, kdy převodovku vyjmeme z vozidla a po demontáži zjistíme rozsah poškození a potřebné díly k její opravě.

U některých převodovek, jako jsou například převodovky DSG, můžeme orientační cenu za opravu přímo určit, pouze na základě diagnostiky. Mějte ale na paměti, že tato cena je také pouze orientační a není možné s ní na 100% počítat.

Mějte prosím na paměti pravidlo, že nikdo není schopen určit na základě prvotní diagnostiky přesnou cenu za opravu vaší automatické převodovky, tedy pokud se nejedná o případnou výměnu za celý nový komponent.

Jakékoliv určení ceny mimo tato pravidla, považujeme vůči zákazníkovi za hazard s jeho peněženkou a za neseriózní jednání každé specializované firmy na automatické převodovky.

Důležité pojmy a rozdíl mezi - opravou a repasí

Mnoho zákazníků se primárně dotazuje na repas automatické převodovky. Pojďme si vysvětlit, co se pod pojmem "REAPSE" a "OPRAVA" skrývá.

Pojem OPRAVA automatické převodovky používáme častěji. Převodovku je potřeba zrevidovat, zjistit rozsah poškození a poškozené díly vyměnit. Takový úkon je častější a oproti REPASOVÁNÍ je méně nákladný, z důvodu výměny pouze poškozených dílů. Záruka se poskytuje pouze na měněné díly a práci.

Pojem REPAS automatické převodovky používáme pouze zřídka. Převodovku je potřeba zrevidovat a zjistit rozsah poškození. V případě velkého rozsahu poškození (např. spálená převodovka, nebo celkové nadměrné opotřebení), je potřeba vyměnit veškeré součásti převodovky za součásti nové, v plném rozsahu. Tento termín je velice nerentabilní a ve většině případech se zvolí výměna za fabricky repasovanou převodovku. Tato volba je velice nákladná a poskytuje se záruka na celý komponent.