Multitronic CVT 01J (0AN, VL-300)

Typ: CVT F/4WD
Motor: V6 2,5L 2,8L V6 3,0L
Ročník: 2010-2013

Převodovka 01J CVT ( 0AN Multitronic nebo VL-300) byla vyrobena Audi ve spolupráci s firmou LuK GmbH & Co v roce 2002 pro oblíbené modely AWD А4, А6, А8 s motory od 1,8 do 3 litrů.
Přenáší točivý moment až 310 Nm.
Audi vymyslelo spoustu názvů pro různé dílčí úpravy této převodovky, ale všechny tyto verze CVT mají v zásadě stejný design a vnitřní komponenty a lze je opravit pomocí stejných opravných sad.

Technické problémy a opravy

Hlavním důvodem návštěvy servisu s tímto CVT během prvních let provozu je nutnost výměny filtru a oleje ATF (G 052 180 A2). 
Pro částečnou výměnu ATF je potřeba asi 4,5 litru. Kompletní výměna ATF pomocí dynamického proplachu - vyžaduje více jak 8 litru. 
Tato CVT převodovka je citlivá na kvalitu oleje ATF (úroveň a čistotu). Výměnu ATF se doporučuje oficiálně provést po ujetí 40–60 tisíc kilometrů, ale díky nadměrných otěrů, které zkracují životnost převodovky a velice rychle degradují olej ATF, je doporučení již každých 30 tisíc km.Čím starší je převodovka CVT, tím dříve by měla být výměna provedena. Neprůhledné ATF je známkou toho, že je nejvyšší čas navštívit nejbližší opravnu.

Struktura CVT 01J je obzvláště citlivá na kontaminaci ATF. Použití kontaminovaného ATF a ucpaného filtru vede k předčasnému poškození součástí převodovky. Běžná zakázka na opravu této CVT zahrnuje opravnou sadu řetězu a spojek a těsnění. Dalším typickým náhradním dílem pro opravu této převodovky je podávací čerpadlo.

Ejekční pumpa je vyrobena z plastu a funguje na principu „atomizéru“. Stejně jako u všech atomizérů je tento systém citlivý na čistotu a teplotu ATF. Velmi rychle se ucpe a kanály se opotřebovávají. Použití kontaminovaného a horkého ATF vede k nízké účinnosti a takový olej by měl být měněn společně s jinými náhradními díly. Problémy s tímto čerpadlem vedou k problémům s třecími prvky.

Chyby 01J:

  • Konstrukční řešení této CVT využívá systém variátoru s tažným využitím řetězu. Takový mechanismus poměrně brzy kvůli natahovacímu zatížení a tření opotřebuje styčné plochy vazriátorových řemenic, a proto se mění při každé generální opravě CVT (po ujetí 100 tisíc kilometrů). Obvykle se vyměňují řemenice CVT společně s tažným mechanismem.

  • Konstrukce převodovky CVT vylučuje možnost tažení automobilů, jinak to může vést ke smrtelným následkům pro řemenice převodovky a v důsledku toho k vážným problémům pro samotnou převodovku. Řemenice (kužele) jsou primární pro funkci převodovky CVT

  • Řídící jednotka CVT Multitronik VL-300 (se zdrojem nepřesahujícím 100 tisíc kilometrů) je slabým místem převodovek CVT a pro 6stupňové převodovky prvních generací.

  • Dalším vážným problémem (méně často se setkáváme) je diferenciál.

  • Důrazně se doporučuje věnovat velkou pozornost stavu diferenciálu během generální opravy. Pokud je problém s diferenciálem, převodovka může být považována za „mrtvou“. Výměna diferenciálu 01J je prakticky nemožný úkol.

Obecně tato sofistikovaná a přesně seřízená převodovka funguje v nových autech docela dobře, ale po 150-200 tisících kilometrech použití této převodovky připomíná los z loterie.

Jak u nás probíhá výměna oleje v automatické převodovce

  1. Zavolejte nám na +420 776 333 111 , napište mail nebo se objednejte online, my vás budeme kontaktovat pro potvrzení termínu.
  2. Dohodneme si termín, který vám nejvíce vyhovuje.
  3. Přijedete v dohodnutý čas do našeho servisu.
  4. Připravte si malý technický průkaz a aktuální stav km dle tachometru.
  5. Převezmeme si od vás vozidlo a provedeme zkušební jízdu.
  6. Službu provádíme prakticky na počkání za přibližně 2-3 hodiny. Tento čas můžete přečkat v našich prostorách.
  7. Zavoláme vám ihned po ukončení výměny oleje v automatické převodovce, aby ste si mohli přijít auto převzít.
  8. O výměně převodového oleje vám vystavíme doklad, vylepíme štítek a poučíme vás, jak se o převodovku starat.
  9. Můžete spokojeně jezdit další kilometry.

"Pokud bude číslo obsazené, nebo nebudeme moci ihned reagovat, prosím zavolejte znovu!"

Ceny volitelných položek/úkonů

Čistící přísada ProTec - 750,-
Aditiva převodovky ProTec - 750,-
Spojka hadice komplet 220,-
Test oleje na kontaminaci glykolem - 450,-
Čistící spray 600ml - 120,-
Čištění hydrorozvaděče - 4.000 - 6.000,-
Diagnostika vozidla - 1500-2500,- Dle vozidla
Výměna oleje posilovače řízení s průplachem bez mat.- 1200/1500,-

Jsme plátci DPH. Veškeré ceny jsou uvedeny vč. DPH (21%)
Ceník úkonů pravidelně auktualizován. Změny cen vyhrazeny.

Přijímáme platby v hotovosti, QR platby a expresní převody.

Nepřijímáme platební karty.

Ceník výměny oleje v automatických převodovkách

Vyberte si značku svého automobilu

Alfa Romeo

Alpina

Aston Martin

Audi

Bentley

BMW

Cadillac

Citroën

Cupra

Dodge

DS

Ferrari

Fiat

Ford

Honda

Hummer

Hyundai

Chevrolet

Chrysler

Infinity

Isuzu

Jaguar

Jeep

Kia

Lancia

Land Rover

Lexus

Maserati

Mazda

Mercedes Benz

Mini

Mitsubishi

Nissan

Opel

Peugeot

Porsche

RAM

Renault

Rolls-Royce

Saab

Seat

Smart

Ssangyong

Subaru

Suzuki

Škoda

Toyota

Volkswagen

Volvo