DSG DQ200

Převodovka používaná v koncernových vozidlech VW, Audi, Škoda, Seat 

Motory: L3 1.4L L4 1.4L 1.6L 1.8L
Ročník: 10-16

Tato dvouspojková sedmistupňová převodovka DQ200 je řízena pomocí externí hydraulicko-elektrické mechatroniky. Mechatronika se skládá z třífázového elektromotoru pohánějící hydraulické čerpadlo, které udržuje vnitřní tlakový ekosystém v pracovním tlaku cca 60AT. Tento tlak je má za úkol díky spínání solonoidů ovládat pístkami dvojspojku a řazení rychlostních stupňů.
Tato převodovka využívá hlavní výhodu mechanických převodovek – spojka je umístěna ve volném prostoru a díky tomu se při opotřebení spojek dá vyměnit  z vnějšku převodovky s příslušným nastavením. Řazení rychlostních stupňů probíhá v odděleném prostoru na principu mechanické řazení. Převodovka tedy využívá dva komponenty k její funkci, kde každý z komponentů má svou odlišnou náplň. 

Technické problémy a opravy
Řazení převodových stupňů je realizováno dvěma vidlicovými písty ovládanými z uzavřené malé hydraulické Mechatroniky, která může obsahovat cca. 1 litr ATF. Toakto koncipovaná převodovka snižuje náklady na výrobu na úkor přenosového systému. Převodovka ujede s určitými problémy i cca 200 tisíc kilometrů. Zároveň je však výhodou této převodovky vysoká účinnost (až 97 %) a jízdní dynamika.

Oprava a typické problémy DQ200
Tyto převodovky jsou na opravu poměrně složité. Autorizované servisy mají za úkol při poškození vnitřního mechanismu měnit celou převodovku.

Nejběžnější problémy se týkají všech nových prvků:

- Dvouspojka se při agresivním stylu jízdy předčasně nebo nerovnoměrně opotřebuje.
- Nové elektrické olejové čerpadlo se příliš brzy a často porouchá, ztráta tlaku s abnormální funkcí s poškozením spojek, nebo úplným zastavením..
- Typické problémy s se senzory.
- Vysoký tlak oleje v jednotce Mechatroniky způsobuje poškození vnitřního tlakového zásobníku s fatálními následky pro převodovku.


V důsledku toho museli automobilky každé 2-3 roky upravovat převodovku a některé samostatné jednotky, investovat stále více finančních prostředků do sofistikovanější a dražší převodovky a doufat, že se projekt DSG vyplatí, než uvolní 1 milion převodovek. Nejčastější problém, který se u těchto převodovek vyskytuje (kromě vibrací spojky): poškození řadící vidlice zpátečky 6 (včetně ložiskových dílů).

V servisech specializovaných na opravy DSG se suchou spojkou jsou také úspěšně opraveny různé závady. Proces opravy komponentů této převodovky je poměrně komplikovaný, finančně nákladný, a proto tato možnost vůči časové hodnotě vozidla nebývá často akceptována.

Jak u nás probíhá výměna oleje v automatické převodovce

  1. Zavolejte nám na +420 776 333 111 , napište mail nebo se objednejte online, my vás budeme kontaktovat pro potvrzení termínu.
  2. Dohodneme si termín, který vám nejvíce vyhovuje.
  3. Přijedete v dohodnutý čas do našeho servisu.
  4. Připravte si malý technický průkaz a aktuální stav km dle tachometru.
  5. Převezmeme si od vás vozidlo a provedeme zkušební jízdu.
  6. Službu provádíme prakticky na počkání za přibližně 2-3 hodiny. Tento čas můžete přečkat v našich prostorách.
  7. Zavoláme vám ihned po ukončení výměny oleje v automatické převodovce, aby ste si mohli přijít auto převzít.
  8. O výměně převodového oleje vám vystavíme doklad, vylepíme štítek a poučíme vás, jak se o převodovku starat.
  9. Můžete spokojeně jezdit další kilometry.

"Pokud bude číslo obsazené, nebo nebudeme moci ihned reagovat, prosím zavolejte znovu!"

Ceny volitelných položek/úkonů

Čistící přísada ProTec - 750,-
Aditiva převodovky ProTec - 750,-
Spojka hadice komplet 220,-
Test oleje na kontaminaci glykolem - 450,-
Čistící spray 600ml - 120,-
Čištění hydrorozvaděče - 4.000 - 6.000,-
Diagnostika vozidla - 1500-2500,- Dle vozidla
Výměna oleje posilovače řízení s průplachem bez mat.- 1200/1500,-

Jsme plátci DPH. Veškeré ceny jsou uvedeny vč. DPH (21%)
Ceník úkonů pravidelně auktualizován. Změny cen vyhrazeny.

Přijímáme platby v hotovosti, QR platby a expresní převody.

Nepřijímáme platební karty.

Ceník výměny oleje v automatických převodovkách

Vyberte si značku svého automobilu

Alfa Romeo

Alpina

Aston Martin

Audi

Bentley

BMW

Cadillac

Citroën

Cupra

Dodge

Dongfeng

DS

Ferrari

Fiat

Ford

Honda

Hummer

Hyundai

Chevrolet

Chrysler

Infinity

Isuzu

Jaguar

Jeep

Kia

Lancia

Land Rover

Lexus

Maserati

Mazda

Mercedes Benz

Mini

Mitsubishi

Nissan

Opel

Peugeot

Porsche

RAM

Renault

Rolls-Royce

Saab

Seat

Smart

Ssangyong

Subaru

Suzuki

Škoda

Toyota

Volkswagen

Volvo