Oprava mechatroniky DSG DQ200 - P1895 - omezení funkce kůli poklesu tlaku

DSG DQ200 - 7stupňová robotická převodovka, je navržená pro přenos kroutícího momentu do 250 Nm . Tato automatická převodovka, je široce zastoupena u vozidel koncernu VW.

- Audi A1, A3, Q3 
- Seat Altea, Ibiza, Leon 
- Škoda Fabia, Octavia, Superb 
- VW Beetle , Golf, Jetta, Polo, Passat, Scirocco, Tiguan, Touran 

Robotizovaný převod je řízen elektrohydraulickou jednotkou - mechatronikou. Pro funkci tohoto modulu (mechatroniky) automatické převodovky je zapotřebí vysoká hodnota tlaku hydraulické kapaliny. Na rozdíl od ventilových těles běžných automatických převodovek má mechatronika svůj vlastní olejový okruh, oddělený od mazacího okruhu mechanické části převodovky, což umožňuje zabránit kontaminaci hydraulické kapaliny. Pro přenos řídících sil používá mechatronika malé množství oleje - pouze 1,1 litru, zatímco kontrolní tlak dosahuje 60 barů (přibližně 60 Atmosfér). V pracovním procesu (po nastrtování), zajišťuje tento tlak olejové čerpadlo a po vypnutí zapalování se tlak uvolní. Pro rychlé vytvoření tlaku po zapnutí zapalování v mechatronice se používá speciální jednotka - tlakový akumulátor. Baterie (tlakový akumulátor) je vyroben ve formě plynového válce, uvnitř kterého je tlak 50 barů. Po zapnutí zapalování je tedy akumulátor zobrazen počátečním tlakem v hydraulickém systému, po kterém olejové čerpadlo nastaví požadovanou hodnotu v závislosti na okolní teplotě. Tlakový akumulátor je zašroubován v pouzdře mechatroniky a utěsněn gumovým O-kroužkem.

Nejběžnější závadou na mechatronice je úbytek tlaku!

Vysoký tlak v systému, cyklické zatížení a únava těla mechatronického materiálu nakonec vedou ke zničení sedla tlakového akumulátoru. Počáteční projev se vyznačuje v podobě dlouhého "čerpání" mechatronického hydraulického systému po zapnutí zapalování v důsledku nestandardního úniku tlaku přes mikrotrhlinky v krytu. Únik tlaku v systému dále omezuje celkovou funkci mechatroniky, kdy se prokazuje chybou při načtení měřených hodnot diagnostickým zařízením. Při extérní kontrole není možné závadu odhalit.


V průběhu času vznikají v těle mechatroniky mikrotrhlinky, které vedou ke zničení mechatronického sedla a v kombinaci s vysokým tlakem v baterii toto poškození může probíhat jako  výbuch. Důsledky takového zničení mohou být příčinou selhání celé mechatroniky kvůli kontaminaci kanálů olejového okruhu fragmenty částí skříně.

V paměti řídící jednotky mohou být uloženy tyto chyby:

  • P189C - 21247 nelze provést diagnostiku nárustu tlaku
  • P174A - 21108 ventil 3 v části převodovky - elektrická chyba
  • P177F - 21065 motorek hydraulického čerpadla pokles napětí
  • P174A - 21108 ventil 3 v části převodovky - elektrická chyba
  • PO562 - 21148 napájecí napětí elektromotoru nízké
  • P175F - 21098 základní nastavení neprovedeno
  • PO841 nebo 02113 - snimač 1 hydraulického tlaku neplatný signál
  • P1895 - omezení funkce kůli poklesu tlaku
  • P189C - omezení funkce kůli chybějícímu tlaku
  • Číslo závady 06079


Pokud vykazuje převodovka tyto chyby v řazení, případně výpis nějaké chyby v diagnostice, neprodleně kontaktujte náš servis. Závadu tohoto typu řešíme výměnou komponentů mechatroniky a následnou adaptací všech komponentů. K řešení závady používáme originální díly. ))

Při závadě tohoto typu již není nutné nahrazovat celou mechatroniku za novou!

Mechatroniku vyjmeme, zrevidujeme a opravíme. Mechatronika bude dále osazena novým těsněním, filtrem a novou náplní. Po opravě mechatroniku namontujeme zpět do vozidla a provedeme případnou aktualizaci softwaru, a veškerá nastavení převodové skříně. Pro tyto účely jsme vybaveni oficiálním diagnostickým zařízením ODIS, pro které máme licenci na provádění on-line aktualizace koncernových značek VW (Audi, Seat, VW, Škoda). Vozidlo následně projde zkušební jízdou, přičemž začíná kontrolou počátečního tlaku v mechatronice a končí ve zkoušce automatické převodovky ve všech provozních režimech. 
Výskyt tlakových chyb v mechatronice a prodleva v řazení po startu motoru spolu se zvukem olejového čerpadla, jsou nejčastějšími známkami problémů s tlakovým akumulátorem. Včasná diagnostika a oprava může zabránit vzniku poruchy a výrazně ušetřit na jeho eliminaci.

Pro konzultace a řešení této závady, nás neprodleně kontaktujte

Rychlý kontakt: 776333111, mail: servis@appservis.cz

Jak vypadá mechatronika uvnitř?

 

Upozorňujeme na možnost exploze akumulátoru Mechatroniky!!