Oprava DSG7 DQ381 (0GC) - P0C2900 OD 2017-2019

KÓD CHYBY: P0C2900 – AKTIVACE PŘÍDAVNÉHO HYDRAULICKÉHO ČERPADLA K PŘEVODOVÉMU OLEJI JE NEREÁLNÁ 

 

Tato závada může být pro zákazníka velmi nákladná.

V naší dílně se setkáváme i s případy, kdy je převodovka poškozena velkou dírou na boku.

SERVISNÍ KAMPAŇ VÝROBCE:

Na tento problém existuje servisní kampaň, ale tato informace je převzata ze zahraničí. Před návštěvou našeho servisu nejprve doporučujeme tento problém řešit s prodejcem, zda existuje svolávací akce, nebo by mohl prodejce poskytnou kulanci. V zahraničí tato možnost existuje a záleží na najetých kilometrech, roku výroby vozidla a podmínkou může být i pravidelný servis vozidla u AS.

Název servisní kampaně: Audi: 34L4, Volkswagen: 34K1.

 Během této kampaně se aktualizuje software převodovky. Aktualizace softwaru zlepší monitorování přídavného hydraulického čerpadla. Po aktualizaci musí být učiněna zkušební jízda, aby se zjistilo, zda řídicí jednotka převodovky (s novým softwarem) detekuje chybový kód: P0C2900 – Aktivace přídavného hydraulického čerpadla na převodový olej je nereálná.

Pokud je během zkušební jízdy uložen chybový kód P0C2900:

Výrobce doporučuje vyměnit přídavné hydraulické čerpadlo za nejnovější vylepšený typ. Tento úkon vyžaduje demontáž/demontáž převodovky, protože čerpadlo je namontováno uvnitř převodovky.

Pokud se během zkušební jízdy neuloží chybový kód P0C2900:

Není třeba dělat žádné další práce.Podle výrobce můžou obsahovat chybový kód pouze převodovky s datem výroby před 1.10.2017. V převodovkách vyrobených po 01.10.2017 je již montován vylepšený typ přídavného hydraulického čerpadla.

Dozvěděli jsme se, že tento problém se může vyskytnout i u modelů z tohoto období s nejnovějším softwarem, které nějakým způsobem prošly testovací jízdou po aktualizaci softwaru.

POKRYJE VÝROBCE NÁKLADY NA TUTO OPRAVU, POKUD JE VŮZ PO ZÁRUCE?

To zcela závisí na historii vozu, vztahu mezi zákazníkem a prodejcem a na zemi.

Pokud dealer uvidí, že servisní kampaň není u dealera povolena, může opravu vozidla odmítnout.
Při rozhodování o prodloužené záruce mohou hrát roli i další aspekty, jako je zásah do výkonu motoru, historie údržby atd.

Všem našim zákazníkům doporučujeme, aby se během pravidelné údržby v autorizovaném servisu vždy dotazovali na aktivní servisní kampaně. Toto lze i zkontrolovat na webových stránkách výrobce nebo u společností nabízejících tento druh služby.

DQ381 – PŘÍDAVNÉ HYDRAULICKÉ ČERPADLO K PŘEVODOVÉMU OLEJI

HISTORIE DQ381

Sedmistupňovou převodovku DSG DQ381 / 0GC najdete ve vozech VAG od roku 2017 s motorem napříč v 2.0 TDI i 2.0 TFSI. U pohonu všech kol může být označován jako DQ381-7A a u pohonu předních kol DQ381-7F. Převodovka DQ381 je dalším vývojem DQ380 a byla představena v roce 2017. DQ380 byla vyvinuta na základě DQ500 (0BH/0BT), který se používá například ve Volkswagenu Transporter a Tiguan. DQ380/DQ381 používá „slabší“ rozměr sady ozubených kol než DQ500, což na oplátku zabírá méně místa.

DSG7 DQ381 (0GC)Obrázek převodovky DQ381 0GC s přídavným hydraulickým čerpadlem V475

  • DQ381 používá novou koncepci olejového čerpadla než předchozí DQ380. DQ381 využívá mechanické olejové čerpadlo s výkonem 8 ml na ot./min. Kromě toho je také použito přídavné hydraulické čerpadlo, které dokáže dodat 3,06 ml za otáčku.
  • Přídavné hydraulické čerpadlo je elektricky poháněno V475 a může napájet mechanické olejové čerpadlo při vysokém zatížení.Ve fázi start/stop se aktivuje přídavné hydraulické čerpadlo, které zajišťuje měkčí rozběh.
  • DQ381 poznáte podle elektromotoru (V475) k přídavnému hydraulickému čerpadlu.


Kvůli této poruše lze také zaznamenat následující chybové kódy: 

P060700 – Výkon řídicího modulu
P072B00 – Zaseknutá zpátečka
P072C00 – Zaseknutý převod 1
P081000 – Porucha aktivace spojky
P0C2900 – Aktivace přídavného hydraulického čerpadla k převodovému oleji nereálné
P175D00 – Chyba P00 –

Uložená možná neúmyslně 17E Spojka 17E 76A00, P176B00, P176C00, P176D00, P176E00, P176F00, P189900.

Další příznaky mohou být, že převodovka může řadit pouze rychlosti 1.-3.-5.-7. nebo R-2.-4.-6.

ZVAŽTE AKTUALIZACI SOFTWARE PŘEVODOVKY.

Existují také aktualizace softwaru pro tyto převodovky, které řeší různé problémy s řazením.

Pozor! Pokud ještě nebyla provedena aktualizace softwaru v rámci servisní kampaně, může diagnostika hlásit chybový kód: P0C2900 – Aktivace přídavného hydraulického čerpadla na převodový olej je nereálná.

Při aktualizaci softwaru na nejnovější verzi nastane vylepšený dohled na přídavném hydraulickém čerpadle a diagnostika může odhalit počínající problém a závadu, než bude mít převodovka úplný výpadek. 

Při přetrvávající závadě i po aktualizaci SW, je třeba převodovku opravit. Servisní postup v autorizovaných servisech nařizuje převodovku vyměnit. Při řešení závady u nás, čerpadlo dokážeme vyměnit, pokud toto stav převodovky dovolí, tedy pokud čerpadlo není poškozené tak, že jeho díly poškodí i obal samotné převodovky. Převodovku je potřeba nejprve rozebrat, identifikovat rozsah poškození, provést výměnu čerpadla, vyměnit všechna potřebná těsnění a znovu složit. Po zdárné montáži do vozidla je nezbytné učinit aktualizaci SW a adaptaci celé převodovky.

Pro tuto opravu používáme pouze originální aktualizované díly.

Časová náročnost opravy je zhruba 3 dny až týden, dle vytíženosti servisu.