9HP48, 948TE, oprava automatické převodovky ZF

ZF 9HP48, také známý jako 948TE ve vozidlech FCA (Fiat / Chrysler Automobiles), je devítistupňovou převodovkou v různých modelech Honda / Acura, mnoha modelech FCA a několika modelech Land Rover. Pouze pro FCA existují více než 3 miliony těchto převodovek v modelech Jeep Cherokee, Renegade, Compass, Chrysler 200, Pacifica, Ram Promaster City a Fiat 500x.

Konstrukce

9HP48 má čtyři vícelamelové spojkové sestavy a dvě spojkové sestavy s názvem DOG CLUTCH. Převodovka je rozdělena do tří částí; přední, střední a zadní převodovka. 

Provádíme

Běžný servis i náročné opravy automatických převodovek 9HP (ZF), známé také pod označením 9HP48, 948TE

Vzhledem k tomu, že cena nového dílu se pohybuje od 200.000,- Kč, bez montážních prací, nabízíme opravy těchto převodovek v podstatně přijatelnější ceně.

Oprava mechatroniky

Mechatronika je elektrohydraulický díl, který ovládá řazení jednotlivých stupňů, včetně ovládání tzv. Dog Clutch spojky. Na funkci a opotřebení má vysoký vliv čistota oleje. Tento díl dokážeme kompletně opravit včetně výměny řídící jednotky. Jednotku dokážeme zálohovat a případně zapsat 1:1 a tím zachovat originální software. Opravy mechatronik poskytujeme i pro naše servisní partnery. 

 

Oprava Hlavní hřídele se spojkou Dog Clutch

Oprava tohoto dílu je velice náročná a mnohdy je lepší instalovat celé hřídelové složení. 

 

Oprava Košů s lamelami 

Výměna a doměření lamel v koších

 

Výměna oleje v převodovce 9HP48

Převodovka 9HP, je velice citlivá na kvalitu oleje. Výměna oleje by u této převodovky dle našich poznatků a četnosti oprav zkrácena na poloviční délku a to je 30, maximálně však 40000 ujetých kilometrů, nebo 24 měsíců. Nečistoty oleje, které není schopen filtr zachytit, přímo poškozuje solenoidy mechatroniky a tlakové pístky. Má vliv také na přesnost řazení, výměny teplot a nadměrnému tření. Celkově však starý olej vliv na nadměrné opotřebení převodovky. Včasnou výměnou oleje v převodovce ji prodloužíte životnost a zaručíte její přesnou funkci. 
Výměnu provádíme pomocí zařízení, které dokáže převodovku propláchnout čistým olejem. Vnitřní filtr je konstrukčně umístěn tak, že je možná výměna pouze při demontáži převodové skříně., vnitřní pouze při opravě (nedá se demontovat bez rozebrání převodovky).

 

Oprava převodovky 9HP

Převodovku ZF9HP48, 948TE běžně opravujeme i při mechanickém poškození, poškození ozubení, poškození řadicí Dog Clutch spojky. Převodovku si ve vozidle naměříme, vyndáme a zrevidujeme její stav. Po domluvě se zákazníkem a konzultaci a schválení cenového rozpětí, převodovku opravíme, vrátíme do vozidla, nastavíme diagnosticky a prozkoušíme. 
Cena opravy se vždy odvíjí od rozsahu poškození, který se dá přesně zjistit až při rozebrání. Výše rozpočtu se hodně odvíjí na délce používání vozidla s již poškozenou převodovkou a historicky prováděným servisem. 

 

Na závěr několik vysvětlivek a doporučení

  • Nikdy nenechávejte zkoušet opravit převodovku neodbornou osobu. Převodovky se po takovém napadení špatně opravují.
  • Napadenou převodovku po neodborném zásahu nechceme opravovat.
  • Rozdíl mezi slovem "REPAS" a "OPRAVA" je markantní, převodovky 9HP se opravují. Znamená to, že se najde poškození a ten se opraví. Repas znamená vše z převodovky "vysypat" a vše dát nové. Tato varianta není reálná z důvodu nedostatku dílů, které se oficiálně nedají všechny koupit a finančně by tento záměr nebyl rentabilní.

 

Výkup převodovek

Převodovky 9HP vykupujeme i jako soubor náhradních dílů. Vykupujeme převodovky nefunkční i mechanicky poškozené (z bouraček).

 

Kontakt pro konzultace

AUTOMATICKÉ PŘEVODOVKY PRAHA s.r.o.
E-mail: servis@appservis.cz

Tel: +420776333111